Eficacia de la terapia floral en el tratamiento de la diversidad
Abstract
Con el propósito de evaluar la eficacia de la terapia floral en estudiantes con necesidades educativas especiales de medicina, enfermería y estomatología se realizó en ensayo clínico fase II temprana, abierto, no secuencial y unicéntrico desde el 2001 hasta el 2002. Los trastornos de atención detectados fueron eliminados en un gran número de estudiantes, se mantuvieron en una minoría que presentó, además, coeficiente de inteligencia inferior al término medio o deficiente. Existió una mejoría significativa en el rendimiento docente como resultado de la aplicación de las esencias florales. No se constataron reacciones adversas.Downloads

Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright: Camagüey Medical Archive Magazine, offers immediately after being indexed in the SciELO Project; Open access to the full text of the articles under the principle of making available and free the research to promote the exchange of global knowledge and contribute to a greater extension, publication, evaluation and extensive use of the articles that can be used without purpose As long as reference is made to the primary source.
Conflicts of interest: authors must declare in a mandatory manner the presence or not of conflicts of interest in relation to the investigation presented.
(Download Statement of potential conflicts of interest)
The Revista Archivo Médico de Camagüey is under a License Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 4.0 International (CC BY 4.0).
This license allows others to distribute, to mix, to adjust and to build from its work, even for commercial purposes, as long as it is recognized the authorship of the original creation. This is the most helpful license offered. Recommended for maximum dissemination and use of licensed materials. The full license can be found at: https://creativecommons.org/licenses/